Головна сторінка









Контакт центр:
0-800-503-753



Телефон "гарячої лінії":
0-800-501-892







Діяльність »  Реабілітація та зайнятість інвалідів »  Методична рада з питань реабілітації інвалідів та дітей-інвалідів версія для друку
Протокол методичної ради від 17.09.2009

МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

 

м. Київ                                                                                    17 вересня  2009 року

 

Протокол № 4

засідання Методичної ради з питань реабілітації інвалідів та дітей-інвалідів при Міністерстві праці та соціальної політики України

 

Головуючий :

Савенко Л.О. – заступник Міністра праці та соціальної політики України

 

Були присутні:

 

         Полякова О.Ю., Масленнікова В.Ю., Корнієнко С.К., Малькін  В.П., Малиновська Н.М., Бесполудін Є.Д., Дунас Г.Г., Журавський В.І., Кот С.О., Римарчук Г.В., Тазарачева Г.М., Томчук В.М., Саранча І.Г., Селдушева О.В., Мединська Л.О., Васильцова В.І., Сафонова О.М., Нікішина Л.Т., Панасюк Л.О. , Кузнєцов Д.А.

 

Слухали:

1. Савенка Л.О. зі вступним словом та щодо порядку денного.

 

2. Дунаса Г.Г. – директора Львівського міжрегіонального центру соціально-трудової, професійної та медичної реабілітації інвалідів, який представив для затвердження членами Методичної ради доопрацьований методичний посібник „Проведення комплексної реабілітації інвалідів після травм і операцій хребта та спинного мозку”.

 

3. Саранчу І.Г. – заступник директора Вінницького обласного центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів „Промінь”, яка ознайомила членів Методичної ради з доопрацьованими методичними рекомендаціями „Методика використання фотографії у ранній професійній орієнтації дітей з психофізичними вадами”.

 

4. Селдушеву О.В. – заступника директора Кримської республіканської установи „Міжрегіональний центр трудової, медико-соціальної і професійної реабілітації інвалідів”, яка представила для затвердження членам Методичної ради практичний посібник „Техника поиска работы”.

 

5. Тазарачеву Г.М. – директора Державного комплексу соціальної реабілітації, яка запропонувала узгодити назву представленого посібника зі змістом.

 

6. Малиновську Н.М. – начальника відділу з розробки та впровадження навчально-методичних та науково-дослідницьких програм Всеукраїнського центру професійної реабілітації інвалідів, яка презентувала другий розділ методичного посібника „Організація психологічної реабілітації в умовах центру професійної реабілітації інвалідів”.

 

7. Директор Державного комплексу соціальної реабілітації дітей-інвалідів Тазарачева Г.М. порушила питання щодо необхідності наукового обґрунтування діагностики психо - фізичного стану інваліда та дитини-інваліда.

 

8. В свою чергу заступник Міністра Л.Савенко наголосив на необхідності посилення співпраці служб зайнятості з реабілітаційними установами при здійсненні профвідбору.

 

9. Кузнєцова Д.А. - завідувача медичної частини Всеукраїнського центру професійної реабілітації інвалідів, який представив для розгляду членам Методичної ради третій розділ методичного посібника „Організація медичного супроводу в умовах центру професійної реабілітації інвалідів”.

 

10. Членами Методичної ради було висловлено пропозиції щодо ретельного опрацювання представленого розділу методичного посібника, зокрема щодо дотримання відповідності використаних  термінів їх значенню.

 

11. Заступник Міністра Л.Савенко звернув увагу членів Методичної ради на якість подачі методичних матеріалів.

 

12. Нікішину Л.Т. – директора Херсонського обласного центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів, яка презентувала методичні матеріали, підготовлені Херсонським центром соціальної реабілітації дітей-інвалідів:

1.                  „Програма для дітей з діагнозом „ранній дитячий аутизм”.

2.                              „Програма з проведення логоритмики та фонетичної ритмики у реабілітаційному центрі для дітей зі складними вадами розвитку”.

3.                              „Програма з формування звуків вимови у дітей з тяжкими порушеннями мовлення та інтелектуальним недорозвиненням в умовах реабілітаційного центру”.

 

13. Малиновська Н.М. - начальник відділу з розробки та впровадження навчально-методичних та науково-дослідницьких програм Всеукраїнського центру професійної реабілітації інвалідів, запропонувала оформити представлені матеріали у Типові навчальні програми.

 

14. Римарчук Г.В. – директора Волинського обласного центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів, яка презентувала методичний посібник „Фізична реабілітація дітей-інвалідів з ДЦП в умовах центру соціальної реабілітації”              (з досвіду роботи).

 

15. Васильцову В.І. – завідуючу відділенням ранньої соціальної реабілітації Хортицького навчально-реабілітаційного багатопрофільного центру, яка  ознайомила  членів Методичної ради з методичними рекомендаціями (з досвіду роботи):

1. „Методичні рекомендації до робочого зошиту з письма”.

2. „Робочий зошит з математики (числа 1-10)”.

3. „Робочий зошит з письма”.

4. „Організація інклюзивного навчання у Хортицькому навчально-реабілітаційному багатопрофільному центрі”.

5. „Особливості організації діяльності психолога в закладі ранньої соціальної реабілітації”.

6. „Можливості логопедичної служби відділення ранньої соціальної реабілітації в розвитку мови дітей з психофізичними розладами”.

7. „Організація постійно діючого психолого-медико-педагогічного консиліуму в освітньому закладі”.

 

16. Панасюк Л.О. – доцента кафедри дитячої неврології та медико-соціальної реабілітації Національної медичної академії післядипломної освіти ім. П.Шупіка, яка поінформувала членів Методичної ради про результати  Міжнародного та        ІХ Українського конгресу дитячих неврологів.

 

Вирішили:

 

І. Інформацію виступаючих взяти до відома.

ІІ. Затвердити та надіслати регіональним органам праці та соціального захисту населення і реабілітаційним установам системи Мінпраці для впровадження в практичній роботі методичні посібники та рекомендації:

-                            „Проведення комплексної реабілітації інвалідів після травм і операцій хребта та спинного мозку”.

-                            „Методика використання фотографії у ранній професійній орієнтації дітей з психофізичними вадами”.

-                            Техника поиска работы” (за умови зміни назви).

ІІІ. Затвердити  методичні матеріали, представлені Херсонським обласним центром соціальної реабілітації дітей-інвалідів як Експериментальні програми з подальшою розробкою їх в Типові навчальні програми:

-                            „Програма для дітей з діагнозом „ранній дитячий аутизм”.

-                            „Програма з проведення логоритмики та фонетичної ритмики у реабілітаційному центрі для дітей зі складними вадами розвитку”.

-                            „Програма з формування звуків вимови у дітей з тяжкими порушеннями мовлення та інтелектуальним недорозвиненням в умовах реабілітаційного центру”.

ІІІ. Матеріали, представлені Хортицьким навчально-реабілітаційним багатопрофільним центром, взяти до відома та розмістити на сайті Міністерства праці та соціальної політики України в розділі „Діяльність” для використання у практичній роботі.

ІV. До 01.12. 09 членам Методичної ради доопрацювати методичні матеріали:

-                            другий розділ методичного посібника „Організація психологічної реабілітації в умовах центру професійної реабілітації інвалідів”;

-                            третій розділ  методичного посібника „Організація медичного супроводу в умовах центру професійної реабілітації інвалідів”;

-                            „Фізична реабілітація дітей-інвалідів з ДЦП в умовах центру соціальної реабілітації”.

V. Наступне засідання Методичної ради провести у грудні 2009 року.

 

Голова Методичної ради                                                                          Л.Савенко